Cuprins:
Articolul 1 – Definiții
Articolul 2 – Datele de identificare ale companiei
Articolul 3 – Aplicabilitate
Articolul 4 – Oferta
Articolul 5 – Contractul
Articolul 6 – Dreptul de reziliere
Articolul 7 – Costuri în cazul rezilierii
Articolul 8 –Excepţii la dreptul de reziliere
Articolul 9 – Prețul
Articolul 10 – Conformitatea și garanția
Articolul 11 – Livrarea si receptia
Articolul 12 – Contracte pe durată nedeterminată: durată, încetare și prelungire
Articolul 13 – Plata
Articolul 14 – Procedura de reclamații
Articolul 15 – Litigii
Articolul 16 – Dispoziții suplimentare
Articolul 1 – Definiții
Următoarele definiții sunt aplicabile acestor termeni și condiții:
1. Perioada de reflecție: perioada în care consumatorul poate folosi dreptul de reziliere;
2. Consumator: persoana fizică care nu desfăşoară o profesie liberala sau o afacere și care intră într-un contract la distanță cu Operatorul economic;
3. Zi: zi calendaristică;
4. Contract pe durată nedeterminată: contract la distanță cu privire la o serie de produse și / sau servicii, pentru care obligația de furnizare și / sau de cumpărare se întinde pe o perioadă de timp;
5. Suport durabil: fiecare suport care permite consumatorului sau operatorului economic să stocheze informații care îi sunt adresate personal, într-un mod care să îi permită în viitor consultarea și reproducerea neschimbată a informațiilor stocate.
6. Dreptul de reziliere: posibilitatea consumatorului de a se retrage din contractul la distanță, în perioada de reflecție;
7. Operator Economic: persoana fizică sau juridică care oferă produse și / sau servicii către consumatori, la distanță;
8. Contract la distanță: un contract prin care, în cadrul unui sistem organizat de operatorul economic, pentru vânzarea la distanță de produse și / sau servicii, una sau mai multe tehnologii de comunicare la distanță este / sunt utilizate în mod exclusiv, până la și inclusiv încheierea contractului;
9. Tehnologia de comunicare la distanță: suport care poate fi utilizat pentru încheierea unui contract, fără ca operatorul economic şi consumatorul să fie în aceeași cameră simultan.
Articolul 2 – Datele de identificare ale companiei
Elro SRL
Şos. Mangaliei nr 10
907016, Loc. Lazu, Jud. Constanţa
România
Telefon: +40 241 486 450
(Luni – Vineri, 08:00 – 16:30)
E-mail: elro@elro.ro
Număr Registrul Comerţului: J13/520/2002
Cod fiscal: RO14379746
Articolul 3 – Aplicabilitate
1. Aceşti Termeni si Conditii Generale sunt aplicabili pentru fiecare ofertă a Operatorului economic și pentru fiecare contract la distanță încheiat între Operatorul Economic și Consumator.
2. Înainte de semnarea contractului la distanță, conţinutul acestor Termeni și Condiții Generale este pus la dispoziția consumatorului. În cazul în care acest lucru nu este posibil, atunci, înainte de încheierea contractului la distanță, se precizează că Termenii și Condițiile generale sunt disponibile pentru consultare la Operatorul economic și că acestea vor fi transmise în mod gratuit, cât mai curând posibil, la cererea consumatorului.
3. În cazul în care contractul la distanță este încheiat electronic, prin derogare de la paragraful anterior și înainte de încheierea contractului la distanță, conţinutul acestor Termeni și Condiții Generale este pus la dispoziție consumatorului prin mijloace electronice, în așa fel încât să poată fi ușor salvat de către consumatori pe un suport durabil. În cazul în care acest lucru nu este posibil, atunci, înainte de încheierea contractului la distanță, se precizează unde pot fi accesate electronic Termenii și Condițiile generale si acestea vor fi transmise în mod gratuit, la cererea consumatorului, pe cale electronică sau într-un mod alternativ.
4. În cazul în care un anumit produs sau termeni și condiții specifice de serviciu sunt aplicabile în plus față de acești Termeni și Condiții Generale, al doilea și al treilea paragraf se aplică în mod corespunzător, iar în cazul unui conflict cu acești Termeni și Condiții Generale Consumatorul trebuie să fie întotdeauna în măsură să se bazeze pe dispoziția aplicabilă, care este cea cea mai benefică pentru consummator.
Articolul 4 – Oferta
1. În cazul în care o ofertă are o perioadă de valabilitate limitată sau este o ofertă condiționată, acest lucru trebuie să fie menționat în mod specific în ofertă.
2. Oferta conține o descriere completă și precisă a produselor și / sau serviciilor oferite. Descrierea este suficient de detaliată, pentru a permite consumatorului să ia o decizie informată cu privire la ofertă. În cazul în care Operatorul economic utilizează imagini, acestea trebuie să fie reprezentări reale ale produselor și / sau serviciilor oferite. Omisiuni sau erori evidente în ofertă nu sunt obligatorii pentru operatorul economic.
3. Fiecare ofertă conține informații suficiente, astfel încât drepturile și obligațiile care vor fi atașate la acceptarea ofertei, să fie clare pentru consumator. În special, acestea se referă la:
– prețul, inclusiv taxele;
– orice taxe de livrare;
– modul în care contractul este executat și ce acțiuni sunt necesare pentru acesta;
– dacă este sau nu aplicabil dreptul de reziliere;
– modalitatea de plată, livrare și executare a contractului;
– termenul de valabilitate al ofertei, sau perioada în care Operatorul economic garantează prețul;
– tariful pentru comunicarea la distanță, în cazul în care costurile pentru utilizarea tehnologiei de comunicare la distanță sunt calculate pe o bază care diferă de tariful normal pentru metoda de comunicare utilizată;
– dacă contractul urmează să fie arhivat după incheiere, iar în caz afirmativ, modul în care acesta poate fi consultat de către Consumator;
– modul în care, înainte de încheierea contractului, consumatorul poate verifica și, dacă este necesar, modifica informațiile furnizate de către consumator, în cadrul contractului;
– detalii cu privire la orice alte limbi (în plus față de limba romana) în care poate fi încheiat contractul;
– codurile de conduită pe care operatorul economic a fost de acord să le respecte și modul în care consumatorul poate consulta aceste coduri de conduită electronic; și
– durata minimă a contractului la distanță, în cazul unui Contract pe durată nedeterminată.
Articolul 5 – Contractul
1. Sub rezerva celor prevăzute la articolul 4, contractul se încheie în momentul acceptării ofertei și respectarea condițiilor stabilite în ofertă, de către consumator.
2. În cazul în care consumatorul a acceptat oferta pe cale electronică, Operatorul economic va confirma imediat primirea acceptării ofertei pe cale electronică. Consumatorul poate anula contractul, atâta timp cât operatorul economic nu confirma primirea acestei acceptări .
3. În cazul în care contractul este încheiat electronic, Operatorul economic trebuie să pună în aplicare măsuri tehnice și organizatorice corespunzătoare, pentru a proteja transferul electronic de date și să asigure un mediu web securizat. În cazul în care consumatorul poate să efectueze plăți electronice, Operatorul economic trebuie să implementeze măsuri de securitate adecvate.
4. În cadrul juridic, operatorul economic poate verifica dacă consumatorul este în măsură să își îndeplinească obligațiile de plată, precum și toate faptele și factorii care sunt importante pentru a intra în contract încheiat la distanță. În cazul în care, pe baza acestei anchete, operatorul economic are motive întemeiate pentru a nu intra în contract, acesta are dreptul să refuze o comanda sau o cerere (refuz motivat), sau să atașeze condiții speciale pentru executarea contractului.
5. Operatorul economic va transmite consumatorului următoarele informații despre produsul sau serviciul sau, în scris sau în așa fel încât să poată fi stocate într-un mod accesibil de consumator pe un suport durabil:
a. adresa operatorului economic, care poate fi contactat de consumator în caz de reclamații;
b. condițiile și modul în care consumatorul poate invoca dreptul de reziliere, sau o declarație clară în ceea ce privește excluderea dreptului de reziliere;
c. informațiile cu privire la garanții și servicii post-livrare;
d. cu excepția cazului în care Operatorul economic a furnizat deja aceste informatii consumatorului înainte de incheierea contractului, informațiile cuprinse în articolul 4 alineatul 3 din Termeni și Condiții prevaleaza;
e. conditiile de reziliere în cazul în care contractul are o durată mai mare de un an sau este pe o durată nedeterminată.
6. Dispozițiile alineatului precedent se aplică numai pentru prima livrare, în cazul unui Contract pe durată nedeterminată.
Articolul 6 – Dreptul de reziliere
Pentru furnizarea de produse:
1. Atunci când achiziționează produse, Consumatorul are posibilitatea să rezilieze contractul în termen de 14 zile, fără a da motive. Această perioadă de reflecție începe în ziua in care consumatorul primește produsul sau a doua zi după primirea acestuia de către un reprezentant desemnat de către consumator și notifică operatorul economic în prealabil.
2. In timpul perioadei de reflecție, consumatorul trebuie să manipuleze produsul și ambalajul cu grijă. Consumatorul va despacheta și va utiliza produsul, în măsura în care acest lucru este necesar, pentru a fi în măsură să evalueze dacă dorește să păstreze produsul. În cazul în care Consumatorul invocă dreptul său de reziliere, el / ea va returna produsul Operatorului economic, împreună cu toate accesoriile livrate și – dacă este posibil – în starea sa inițială și cu ambalajul original, în conformitate cu instrucțiunile clare furnizate de către operatorul economic.
Pentru furnizarea de servicii:
3. Pentru furnizarea de servicii, Consumatorul are posibilitatea să rezilieze contractul într-o perioadă de minim 14 de zile, fără a da motive, începând cu ziua în care contractul a intrat în vigoare,
4. Pentru a putea invoca dreaptul de reziliere, consumatorul trebuie să respecte instrucțiunile clare emise de către Operatorul economic în legătură cu oferta și / sau furnizarea serviciului.
Articolul 7 – Costuri în cazul rezilierii
1. În cazul în care Consumatorul invoca dreptul de reziliere, costurile maxime suportate de consumator sunt costurile de returnare.
2. În cazul în care consumatorul a plătit o sumă de bani, Operatorul economic va rambursa această sumă cât mai repede posibil, dar nu mai târziu de 30 de zile de la returnarea produsului sau de la reziliere.
Articolul 8 – Excepţii la dreptul de reziliere
1. Operatorul economic poate limita dreptul consumatorului de reziliere, în măsura în care acest lucru este prevăzut în alineatele 2 și 3. Limitarea dreptului de reziliere este aplicabilă doar în cazul în care Operatorul economic a menționat acest lucru în mod clar în ofertă sau în timp util, înainte de încheierea a contractului.
2. Limitarea dreptului de reziliere este posibilă numai pentru produse:
a. care sunt produse de către Operatorul economic, în conformitate cu specificațiile consumatorului;
b. care sunt în mod clar de natură personală;
c. care nu pot fi returnate din cauza naturii lor;
d. care se pot degrada sau învechi mai repede;
e. care sunt supuse unor fluctuații ale prețurilor pieței financiare în care Operatorul economic nu are niciun control;
f. ziare și reviste;
g. pentru înregistrări audio și video și software, la care consumatorul a rupt sigiliul.
3. Limitarea dreptului de reziliere este posibilă numai pentru servicii:
a. legate de cazare, transport, unități de restaurant sau activități de agrement care urmează să fie furnizate la o anumită dată sau în cursul unei perioade specifice;
b. pentru care dispoziția a început cu acordul explicit al consumatorului, înainte de expirarea perioadei de reflectie a expirat;
c. aferente pariurilor și loteriilor
Articolul 9 – Preţul
1. Cu excepția modificărilor de preț care rezultă din modificări ale cotelor de TVA, prețurile produselor și / sau a serviciilor oferite nu vor fi majorate pe parcursul perioadei de valabilitate menționate în ofertă.
2. Prin derogare de la paragraful anterior, Operatorul economic poate oferi preturi variabile pentru produse sau servicii care sunt supuse unor fluctuații ale prețurilor pieței financiare asupra cărora Operatorul economic nu are niciun control. Această asociere cu fluctuații și faptul că prețurile menționate sunt prețuri orientative, vor fi menționate în ofertă.
3. Creșterile de prețuri în termen de 3 luni de la încheierea contractului, sunt permise numai dacă acestea sunt rezultatul reglementărilor și a prevederilor legale.
4. Creșterile de prețuri începând cu a 3-a luna de la încheierea contractului, sunt permise doar în cazul în care acest lucru este stipulat de Operatorul Economic și:
a. sunt rezultatul reglementărilor și a prevederilor legale; sau
b. Consumatorul are dreptul de a rezilia contractu,l cu efect de la data majorării prețurilor.
5. Preturile pentru produsele sau serviciile menționate în oferta includ TVA.
Articolul 10 – Conformitatea și garanția
1. Operatorul economic garantează că produsele și / sau serviciile sunt conforme contractului, specificațiilor din oferta, cerințelor rezonabile de fiabilitate și / sau a caracterului adecvat și a prevederilor legale și / sau a reglementărilor guvernamentale existente la data încheierii contractului. Daca s-a agreat de comun acord, Operatorul economic garantează, de asemenea, că produsul este adecvat pentru altă utilizare decât cea normală.
2. Garanțiile acordate de furnizorii / producătorii noștri, se aplică tuturor produselor furnizate de Elro. Elro evaluează reclamaţia și în cazul în care aceasta este justificată, Elro asigură înlocuirea, repararea sau rambursarea valorii de achiziţie. Elro nu este răspunzătoare pentru daunele indirecte cauzate de utilizarea produselor furnizate de către Elro.
Articolul 11 – Livrarea și onorarea comenzilor
1. Operatorul economic trebuie să acorde o foarte mare atenție atunci când primește și onorează comenzi pentru produse și atunci când evaluează cererile de servicii.
2. Locul de livrare este adresa comunicată operatorului economic de către Consumator.
3. Ținând cont de ceea ce se afirmă în articolul 4 din acești Termeni și Condiții Generale, Operatorul economic trebuie să onoreze comenzile acceptate, cu promptitudine, dar nu mai târziu de 30 de zile, cu excepția cazului în care s-a convenit un timp de livrare mai lung. În cazul în care livrarea este întârziată sau în cazul în care comanda nu poate sau poate fi onorată decat parțial, consumatorul trebuie să fie notificat cu privire la acest lucru, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data la care el / ea a plasat comanda. În acest caz, consumatorul are dreptul de a rezilia contractual fără a suporta costuri și poate pretinde eventual despăgubiri.
4. În caz de reziliere, în conformitate cu paragraful anterior, Operatorul economic va restitui suma plătită de consumator, cât mai repede posibil, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data rezilierii.
5. În cazul în care livrarea unui produs comandat nu este posibilă, Operatorul economic va depune toate eforturile necesare pentru a înlocui produsul. Se va notifica în mod clar și ușor de înțeles, cel mai târziu la momentul livrarii, că se va livra un produs inlocuitor . Dreptul de retragere nu poate fi exclus pentru produsele de schimb. Costurile pentru orice transport de retur, vor fi suportate de catre operatorul economic.
6. Cu excepția cazului în care nu s-a convenit în mod expres altfel, riscul de deteriorare și / sau pierderea produselor, revine operatorului economic până la momentul livrării către consumator sau un reprezentant desemnat al Operatorului Economic.
Articolul 12 – Contracte pe durată nedeterminată: durată, încetare și prelungire
Încetare
1. Consumatorul poate rezilia în orice moment un contract care este încheiat pe o perioadă nedeterminată, care este destinat pentru produsele care urmează să fie livrate sau pentru serviciile care urmează să fie furnizate în mod regulat (inclusiv electricitatea), cu respectarea procedurilor de reziliere convenite și o perioadă de preaviz de cel mult o lună.
2. Consumatorul poate, în orice moment rezilia un contract care este încheiat pe o perioadă determinată, care este destinat pentru produsele care urmează să fie livrate sau pentru serviciile care urmează să fie furnizate în mod regulat (inclusiv electricitatea), cu condiția ca această reziliere să fie la sfârșitul perioadei stabilite și cu respectarea procedurilor de reziliere convenite și o perioadă de preaviz de cel mult o lună.
3. În ceea ce privește contractele menționate în paragrafele anterioare, consumatorul poate:
– să rezilieze în orice moment și să nu se limiteze la rezilierea la un anumit moment sau într-o anumită perioadă;
– să rezilieze cel puțin în același mod în care s-a angajat inițial;
– reziliaza întotdeauna cu respectarea aceleiași perioade de preaviz pe care Operatorul economic a prevăzut-o pentru el însuși.
Prelungire
4. Un contract încheiat pentru o perioadă determinata, destinat pentru produsele care urmează să fie livrate sau pentru serviciile care urmează să fie furnizate în mod regulat (inclusiv electricitatea), nu poate fi prelungit sau reînnoit în mod automat pentru o perioadă determinata.
5. Prin derogare de la paragraful precedent, un contract încheiat pentru o perioadă determinata, destinat pentru livrarea regulată a ziarelor șiarelor pen zilnice și săptămânale, poate fi prelungit în mod automat pentru o perioadă determinată de cel mult trei luni, cu condiția ca consumatorul să poată reziliaza acest contract extins, la sfârșitul perioadei de prelungire supuse unei perioade de preaviz de cel mult o lună.
6. Un contract încheiat pentru o perioadă determinata șefinită tantru o perioadă aviz de cel mult o lunăerminată de cel mult trei luni, cu condiția ca consumatorul să poată reziliaza acest contract extins, la sfgaleinanciare adei de valabilitate mențiterminată, cu condiția ca consumatorul să poată reziliaza acest lucru în orice moment sub rezerva acordării unei perioade de preaviz de maximum o lună și o perioadă de preaviz de cel mult trei luni, în cazul în care contractul este destinat pentru livrarea ziarelor șefinită tantrzilnice și săptămînale, în mod regulat, dar mai puțin de o dată pe lună.
7. Un contract cu o durată determinată, pentru livrările regulate ale ziarelor și revistelor zilnice și săptămânale (de proba sau un abonament de înscriere), nu va fi prelungit în mod automat și se încheie automat după încheierea perioadei de probă sau de prezentare.
Durata
8. În cazul în care un contract are o durată mai mare de un an, atunci, după un an, Consumatorul poate în orice moment reziliaza contractul sub rezerva acordării unei perioade de preaviz de cel mult o lună, cu excepția cazului în care in mod rezonabil și intemeiat respinge rezilierea înainte de termenul contractului convenit.
Articolul 13 – Plata
1. În măsura în care nu s-a convenit altfel, sumele datorate de consumator trebuie plătite în termen de 14 zile de la începerea perioadei de reflecție în conformitate cu articolul 6 paragraful 1. În cazul unui contract pentru furnizarea unui serviciu, această perioadă va începe după ce consumatorul a primit confirmarea contractului.
2. Pentru vânzarea produselor către consumatori, Termenii și Condițiile generale nu pot prevedea o plată în avans mai mare de 50%. Atunci când plata în avans este menționată, consumatorul nu poate invoca niciun drept în legătură cu onorarea comenzii sau serviciului(lor), până la efectuarea plății prevăzute.
3. Consumatorul are obligația să notifice imediat Operatorul economic neclaritățile privind detaliile de plată furnizate sau notificate.
4. În cazul în care consumatorul nu achită, operatorul economic are dreptul, cu excepția restricțiilor legale, să perceapă cheltuielile rezonabile suportate, care au fost notificate în prealabil consumatorului.
Articolul 14 – Procedura de reclamații
1. Operatorul economic are o procedură de reclamaţii care a fost notificată în mod corespunzător .
2. Reclamaţiile cu privire la executarea contractului, trebuie să fie prezentate Operatorului economic cu promptitudine, în totalitate și cu o descriere clară, după ce consumatorul a constatat defectele.
3. Reclamațiile transmise Operatorului economic, vor primi un răspuns în termen de 14 zile de la data primirii. În cazul în care o plângere necesită o perioadă mai lungă de timp pentru a fi rezolvată, Operatorul economic va răspunde în termen de 14 zile, cu o confirmare de primire și o estimare a datei cand consumatorul se poate aștepta la un răspuns mai detaliat.
4. În cazul în care reclamatia nu poate fi rezolvată pe cale amiabilă, aceasta va fi solutionata de normele privind soluționarea litigiilor.
Articolul 15 – Litigii
1. Contractele între operatorul economic și consumator la care acești Termeni și Condiții generale sunt aplicabile, sunt reglementate exclusiv de legislația romana.
Articolul 16 – Dispoziții suplimentare
Dispozițiile suplimentare sau prevederile care se abat de la acești Termeni și condiții generale, nu pot fi dezavantajoase pentru consumator și trebuie să fie înregistrate în scris sau în așa fel încât să poată fi stocate într-un mod ușor accesibil de către consummator, pentru un suport durabil.
Copyright 2020 - Elro RO